اسباب بازی فروشی در اصفهان آدرس عمده فروشی اسباب بازی در اصفهان
اسباب بازی فروشی در اصفهان آدرس عمده فروشی اسباب بازی در اصفهان
اسباب بازی فروشی در اصفهان از اوایل زندگی، کودکان از پیامهای کلیشهای در محیط خود آگاه هستند و مطابق با آنها رفتار میکنند (برای بررسی کامل، به Martin & Ruble, 2004؛ Ruble, Martin, & Berenbaum, 2007 مراجعه کنید). برای مثال، کودکان خردسال اقلام کلیشهای زنانه مانند عروسکها و ستهای چای را با دختران مرتبط میکنند اما نه با پسران، و اقلام کلیشهای مردانه مانند کامیون و ابزار را با پسران مرتبط میکنند، اما نه با دختران (مانند Cherney & Dempsey, 2010; Freeman, 2007؛ تاد و همکاران، 2018). کودکان خردسال علاوه بر آگاهی در مورد کلیشه های جنسیتی در مورد ترجیحات اسباب بازی، همراستا با کلیشه های رایج عمل می کنند. به عنوان مثال، هنگامی که از کودکان 3 تا 5 ساله خواسته می شود برای دیگران اسباب بازی انتخاب کنند، از انتخاب کامیون برای دختران اجتناب می کنند (به جای آن عروسک ها را ترجیح می دهند) و از انتخاب عروسک برای پسران (به جای کامیون ها ترجیح می دهند) (کوان و هافمن، 1986؛ آیزنبرگ، موری). و Hite، 1982). کودکان در این سن نیز هنگام انتخاب اسباب بازی برای خود تصمیمات مشابهی می گیرند (فابس، مارتین، و هانیش، 2003; حلیم، روبل، تامیس-لموندا، و شروت، 2013; Zosuls و همکاران، 2009). علاوه بر این، کودکان خردسال کودکانی را که جنسیت آنها با جنسیت که معمولاً با فعالیت بازی در ارتباط است مطابقت ندارد حذف میکنند (تیمر، کیلن و استنگور، 2001). علیرغم تحقیقات فراوان در مورد مستندسازی کلیشههای جنسیتی کودکان، کمتر در مورد استراتژیهای مؤثر برای پرداختن به باورهای کلیشهای اولیه شناخته شده است. با این حال، کاهش کلیشهسازی کودکان مهم است زیرا چنین سوگیریها میتوانند علاقه و دسترسی کودکان به تجربیات سودمند را محدود کنند. به عنوان مثال، بازی بلوک، که به طور کلیشه ای با پسران مرتبط است (میلر، 1987؛ شرمن، 1967)، فرصت هایی را برای تقویت مهارت های فضایی فراهم می کند (لوین، راتلیف، هاتنلوچر، و کانن، 2012). به طور مشابه، عروسک بازی، که به طور کلیشه ای با دختران مرتبط است (میلر، لوری، زوسولز، و روبل، 2009)، به کودکان اجازه می دهد تا مهارت های اجتماعی-عاطفی خود را تمرین کنند (لی و وانگ، 2016). از آنجایی که همسالان کودکان را از فعالیتهای مبتنی بر کلیشههای جنسیتی حذف میکنند (تیمر و همکاران، 2001)، و از آنجایی که کودکان به اسباببازیهایی که فکر میکنند «برای» جنسیت دیگر هستند علاقه کمتری پیدا میکنند (مارتین، آیزنبود، و رز، 1995)، کلیشهسازی ممکن است باعث شود. کودکان فرصت های رشد مهارت های مهم را از دست بدهند. با توجه به ماهیت مشکلساز آن، توسعه روشهایی برای کاهش کلیشهسازی در مراحل اولیه توسعه حیاتی است. اسباب بازی فروشی در اصفهان
برچسب: اسباب بازی فروشی در اصفهان آدرس عمده فروشی اسباب بازی در اصفهان،